Sponsorkliks (Thuisbezorgd)

Recent kregen wij van onze partner Sponsorkliks te horen dat er de laatste tijd regelmatig iets mis lijkt te gaan in de koppeling tussen Sponsorkliks en Thuisbezorgd op Apple apparaten met een nieuwere iOS versie. Doe jij wel eens een bestelling bij Thuisbezorgd via de Sponsorkliks pagina van DOS-WK? Neem onderstaande bericht dan even goed door!

 

Weet je nog niet wat Sponsorkliks is? Via de Sponsorkliks pagina van DOS-WK kun jij doorlinken naar de websites van vele grote en kleine webwinkels. Wanneer jij vervolgens je bestelling plaatst bij die webwinkel nadat je hebt doorgeklikt vanuit onze Sponsorkliks pagina ontvangen wij als club een klein percentage of kleine vaste vergoeding per bestelling die je plaatst. Onze Sponsorkliks pagina is te vinden via de volgende link: https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=4146

 

"Beste SponsorKlikker,
 
We ontvangen de laatste tijd veel meldingen over bestellingen bij Thuisbezorgd (via Sponsorkliks) die niet zijn geregistreerd in het transactieoverzicht van de betreffende clubs/verenigingen. 
 
Het gaat hier vooral om bestellingen via een mobiel apparaat van Apple.
 
Deze meldingen hangt samen met de laatste iOS update 14.5 voor iPhone / iPad. De update naar iOS 14.5 bevat bij veel iOS gebruikers een bug waardoor het verzoek om "tracking voor apps toe te staan" standaard uit stond en er geen mogelijkheid was om deze in te schakelen. Hierdoor werd er bij het gebruik van de Thuisbezorgd App geen melding gegeven om tracking toe te staan / af te wijzen en worden bestellingen hierdoor niet geregistreerd.
 
Apple heeft deze bug opgelost via de iOS 14.5.1 update.
 
Omdat je bij Thuisbezorgd bestellingen op mobiele apparaten ALTIJD wordt doorgestuurd naar de Thuisbezorgd App is het van belang om de tracking toe te staan zodat Thuisbezorgd kan zien dat deze van Sponsorkliks afkomstig is.
 
 
Om ervoor te zorgen dat de Thuisbezorgd bestellingen correct worden geregistreerd dient het volgende te gebeuren:
 
- iPhone / iPad updaten naar laatste iOS versie 14.5.1
- Schakel “Sta trackingverzoeken van apps toe” in via Instellingen —> Privacy —> Tracking
- Open de Thuisbezorgd App en je zult een pop up in beeld krijgen waarin wordt gevraagd om de tracking voor deze App toe te staan**
- Sta tracking vervolgens toe
 
 
** Als je de pop up niet ziet verschijnen kun je de Thuisbezorgd eerst verwijderen van je apparaat en deze vervolgens opnieuw downloaden en installeren vanuit de App Store.
 
Hierna kan je via Instellingen ---> Privacy ---> Tracking zien of Thuisbezorgd er tussen staat"